Page 1 of 3

Joel se hit

Posted: Tue Feb 10, 2009 9:52 am
by nordsee
This journal is meant for my swedish coach to read so I'm going to write in swedish from now on. I hope that's ok :smile:

Posted: Tue Feb 10, 2009 12:48 pm
by TimD
Det er fint. Jeg har boet tre aar i Danmark, og kan lese and skrive lidt.
Tim

Posted: Tue Feb 10, 2009 4:51 pm
by Jungledoc
Yah, shooor.

Posted: Wed Feb 11, 2009 3:19 pm
by nordsee
tisdag 20090210 Baksida lätt

chins 21,10,8,8
hantelrodd 35kg/2*12 37,5kg/2*12
facepulls 61kg/4*12
superset sittande hammer curl och sittande baksida axlar
12,5kg/4*10 9kg/4*10
benlyft i chinsräcke, fötter upp till stången 3*10
rysk fällkniv 3*10

Helt ok. chinsen var lite orytmiska så borde klarat några till. Kan ha lite svårt att tagga till på det här lättare passen på samma sätt som på de tyngre. Pressar mig mer då. Men kan nog vara ganska bra med tanke på att jag ska köra samma muskelgrupper på fredag igen.

Posted: Wed Feb 11, 2009 4:45 pm
by jonzey
Vilken enorm skillnad det var i repsantalet i chinsen. Hur länge vilade du mellan setten? Körde du till fail?
Tycker du ligger lite väl högt på repsantalet i hantelrodden, du skulle klart kunna lägga dig lite lägre. Varför så lätt vikt föresten? känns som du borde kunna dra betydligt mer. Riktigt starka facepulls däremot!

Jag skulle gärna vilja ha lite filmer!!!!

Posted: Wed Feb 11, 2009 5:09 pm
by nordsee
vilade hyffsat länge men var helt jävla apmör i armarna efter första settet. är ganska standard att jag max gör 12 i andra settet.
Kan nog dra på en del till på hantelrodden men tycker jag drar på ett goare sätt om det är lite lättare vikt. tycker det är lika jobbigt som om det vore 50 kg. Men 45 ska jag prova med o försöka bibehålla känslan.
Film kommer

Posted: Wed Feb 11, 2009 5:50 pm
by jonzey
Skit i kontakt. Det är helt oviktigt för muskeltillväxt. Den ENDA faktorn för hypertrofi är ökad styrka och därmed behöver du överbelasta, annars kommer det hända nada. Hur länge är "hyfsat länge?"

Posted: Thu Feb 12, 2009 10:03 am
by nordsee
ok men känns som jag vrider upp vikten med hälp av rotation i hela bålen. kanske spelar mindre roll men gillar å va helt still å bara "dra". ska fläska lite mer nästa gång

skulle tippa att jag vilar 1-2min men är stum i armarna så det går inte att göra särdeles många fler även vid längre vila.. det är en jäkla skillnad om jag skulle slutat vid låt säga 18 på första settet. då skulle jag nog palla mellan 12-10 på resterande iaf.

Posted: Thu Feb 12, 2009 11:53 am
by KPj
Tim, is there anywhere you haven't been? 3 years in Denmark, eh.

And jonzey, I do agree with what you're saying, but I don't think we're allowed to swear here :wink: I mean, i'm not a moderator, but i'm fluent in Swedish, Danish, French, Italian etc...

:lol:

ok ok i'm very bad at languages. I'm Scottish, therefore, the Queens English is difficult enough for me. I'm just a Google Geek
http://translate.google.com/

Works quite well!

Happy Lifting.

KPj

Posted: Thu Feb 12, 2009 5:02 pm
by nordsee
Torsdag 20090212 Framsida tungt
dips kv+60kg/5 kv+55kg/4*5
bänk 105kg/5*5
knäböj 100kg/8, 130/3*5 100/8
utfall med vikt över huvudet 40/3*6
böj i smit 75/ 2*6
sittande axelpress utan ryggstöd 27,5kg/ 4*6
french press med hantlar 17,5/4*6

Dipsen kändes ganska lätta på 55 men en jävla skillnad på 60, hade aldrig pallat fem set på de. Stör mig på att jag inte är starkare i böjen. känns som krämen finns i benen men tappar trycket i hållningen och börjar falla ihop så slutar innan det händer. Hoppade vanliga utfall bara temporärt. annars ett helt ok pass.

Posted: Sat Feb 14, 2009 12:51 pm
by nordsee
Lördag 14022009 Baksida tungt
Chins 25kg + kv/5*5
T-bar 70/ 4*6
mark 140/5 170/2*5 180/5 170/5
"finnen" 3*6
stångcurl 40kg/4*7
rysk fällkniv på tårna på nedvägen 3*6

Bra pass med tanke på sömnbrist o andra mindre bra förberedelser under fredagskvällen/natten:) Nu kör jag med händerna i "tvistat" läge på marken för att palla hålla. Kör varannan för att jämna ut det hela men tycker du jag ska köra med remmar istället eller köra lättare o hålla vanligt?

Posted: Sun Feb 15, 2009 12:46 pm
by nordsee
Söndag 20090215 Framsida lätt
dips 38,20,15,20
hantelpress 35/4*10
sned hantelpres 27,5/2*10 30/10
Frontlift 75/4*10
benspark 117/4*10
sittande sidlyft 8/3*10 10/10
sittande skullcrush enarms 12/4*10

Gött pass! dipsen kändes lätta o nästa gång e det 40 som gäller!
Minskade lite i front pga trött i ryggen men gick svindjupt så det kändes ändå.

Posted: Tue Feb 17, 2009 9:05 am
by nordsee
Måndag 090216 Baksida lätt
chins 20 (fick köra en annan ställning som suger) 15 , 12 , 12
hantelrodd 45/4*10
facepull 60/4*10
hantelcurl 15/4*10-12 baksida axel stående 10/4*10
benlyft 3*10
crunches 3 set

Vilade lite extra på chinsen o det resulterade i lite fler reps. resten kändes lite mer som transportsträcka idag, småseg. ökade en hel del i hantelrodden från förra gången o det kändes bra.

Posted: Tue Feb 17, 2009 1:30 pm
by jonzey
haha jag sa ju det! Både på chinsen och på rodden, progress! Snart är det dags för kreatin också så blir det priiiima! filmer?

Posted: Wed Feb 18, 2009 4:57 pm
by nordsee
Onsdag 180209 Framsida tungt
Dips 60kg+kv/5*5
böj 130/2*4,2*5
Hantelpress 51kg/5*5
utfall med vikt över huvudet 40kg/3*6
stillastående utfall med hantlar 33kg/2*6
sittande axelpress utan ryggstöd hantlar 28kg/4*6
frenchpress 50kg/6 45kg/3*6

Riktigt bra pass! Dipsen gick hur bra som helst. Resten kändes också kanon. Tog det lite lugnt i böjen då jag spelade fotboll igår och har rinkbandymatch imorgon men var fortfarande bättre än senast. Ett av dom goaste passen på sjukt länge!